17 Aralık 2014 Çarşamba

GEBELİK GÜNLÜĞÜ - 2

      Sayılı gün çabuk geçmeye geçer de, o günleri yaşarken geçmek bilmez bir türlü... İşte öyle zamanlardayım sanırım. Şu an sanki zaman çok yavaş akıyor gibi ama geçtiğim süreci düşününce ne çabuk bitti 12 hafta diyorum.
   Çok şükür ki ilk 3 aylık dönemi bulantısız, kusmasız atlatılıyoruz. ama uyku hali bir türlü geçmiyor. Dışardaysam gayet enerjiğim ama gelin görün ki eve girdiğim anda gözüm tv karşısındaki kanepeden başkasını görmüyor. Ne evle ne de kendimle alakalı hiçbir şey yapamıyorum. Her şeyi geçtim tek satır kitap okuyamıyorum ve bunu fazlasıyla mutsuz ediyor. Sırf bu uyku halinin önüne geçmek için minik meleğimize örgü örmeye başladım. Neyse ki biraz işe yaradı bu.
       Doktor kontrolümüz gayet iyiydi. Her şey yolundaymış. 10 Aralıkta 62 mm olmuştuk bile. Şimdi durum nedir bilemiyorum :) 2'li taramam yapıldı ve çok şükür düşük risk grubundaymışım. Ayrıntılı ultrason bakıldı ve organ ve uzuv gelişimleri gayet sağlıklıymış. Ense kalınlığı yerindeymiş.
      2'li taramayla alakalı ayrıntılı bilgi vermek isterim bilmeyenler için. Gittiğim gebelik seminerinde doktorun aktardığı bilgiler bu. 2'li tarama anne karnındayken bebeğin down sendromlu olup olmadığının tespitinde kullanılan bir test. Kolunuzdan alınan kan ile yapılıyor. Ama kesinlik içermiyor sonuçlar. Kesirli sonuçlar çıkar testten (benim sonucumu rakamsal olarak ifade etmedi doktorum.düşük risk grubu dedi ben de kurcalamadım). Mesela 1/200, 1/8, 1/200000 vb. Bunun yorumlaması 200 doğumdan 1'inin down sendromlu olabileceği şeklindedir. Ama bu  119  doğum sağlam 200.doğum down sendromlu olur demek değilmiş. Doktorun tam olarak söylediği şu ki bunu bir piyango olarak düşünün, 1/8 gibi riskli grupta olan bir anne down sendromlu çocuk doğurmazken, 1/1000 gibi bir grupta yer alan bir anne down sendromlu bir bebek doğurabilirmiş. Riskli grupta yer alanlar için yapılacak CVS testi mevcut ve bu taramanın aksine kesin sonuç veriyormuş. Bu da perinatologlar tarafından yapılan bir uygulamaymış. Annenin karnından ultrason kontrolüyle ince bir iğneyle girilerek plasentadan örnek alınarak genetik açıdan incelenip sonuca ulaşılıyormuş. Cvs sonucu down sendromu tespit edilirse anca o durumda gebeliğe son verilebiliyormuş, taramaya göre bu karar verilemiyormuş. Ayrıca Harmony test var ki oldukça maliyetli olduğu söyleniyor. Alınan kan örneği Amerika'ya gönderiliyor ve 2'li taramaya göre kesinlik oranı daha yüksek ama yine de kesin sonuç elde edilmiyormuş.
     Göbeğim artık dışardan çok net bir şekilde belli oluyor. Kilom 1700 gram arttı. Bu normaline göre nasıl bir rakamdır bilmiyorum ama benim için gayet ideal olduğu kesin. Umarım bu şekilde devam ederiz.
    Gelelim asıl mevzuya :) Tabi buraya kadar okumaya devam eden varsa bu durumdan haberdar olabilecek :)) Dün (16.12.2014 / Salı) cinsiyet için doktorumuzla randevumuz vardı. Nasıl bir heyecanla gittiğimin tarifi yok gerçekten. Zaten başlı başına ultrasona girip miniğimizle karşılaşmak heyecanlı bir şeyken bu kez kız mı erkek mi sorusunun cevabını alacak olma düşüncesi ayrı bir heyecan yarattı bende...


   Durumumuz tam olarak buydu :) Karından bakılan ultrasonda cinsiyet konusunda bir şey anlaşılmadı çünkü bıcırık oturur pozisyondaydı ilk defa. O yüzden vajinal ultrason ile baktı doktor, sonra tekrar karından baktı. Ama bi türlü tam istediği görüntüyü alamadı doktorumuz. Ve şu cümleyi kurdu önce ve biz koptuk : " Kız mı erkek mi bilmiyorum ama tam bir eşşek sıpası onu biliyorum" :))) Sonrasında bir dahaki randevumuza kadar kız diyorum ve konuyu kapatıyorum dedi. 
     Tahminimi soranlara pek belirtmeyi tercih etmiyordum, anne hissedermiş baskılarına rağmen ama ne yalan söyleyeyim baştan beri benim de içime doğan kızdı :) Bir dahaki randevumuz 5 Ocak 2015'te ama o tarihte de aynı sonuçla döneceğimizi düşünüyorum :)
   İlk öğrenme hatırası şirin mi şirin bir elbise, ayakkabı ve saç bantı aldık hemen :) Burcunun özelliklerini fazlasıyla taşıyan bir koç burcu olarak aceleciliğim burda da kendini gösterdi ama bebişimize aldığımız hediyeye değişim kartı da koydurduk temkinli davranarak :)))))

     İşte bizde durumlar böyle... Heyecanlı süreç tam gaz devam ediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder