16 Mayıs 2012 Çarşamba

VAZO YAPALIM

     Uzuuun bir aradan sonra tekrar merhaba...tembelliğim artık blogda da kendini göstermeye başladı.önceleri günde 3-5 başlık yazan ben şimdi amaan sonra amaan sonra diye bir sürü resim biriktirdim yazılmak üzere.Ama gelin görün ki tam yazmaya başlayayım diyorum uğraşacak başka bir şeyler icat edip yazmıyorum.Neyse uzun lafın kısası bu bir süre bu şekilde devam eder sanırım :(


     Bu güzellikler şu an masamı süslüyor.Büyük mor lalelerin sadece Yozgat'ta yetiştiği söyleniyor.Başka hiçbir yerde yetiştiremiyorlarmış.Yozgat'ta da sadece belli bir bölgede yetişiyormuş.Adı cehrilik lalesi.Ben söyleyenlerin yalancısıyım :) Saz arkadaşları minik beyaz çiçekler de lalelerle beraber toplandı.Leylak bahçe mahsulü sadece bir tane kopardım komşuların gazabından korkarak :) Papatyalar saksıda ölmemeleri için yoğun çaba sarf ediyorum ama sanırım başarılı olamayacağım :( Diğerleri de agresif çim adamım kendileri yeni üyelerimizden henüz çimlenemediler.Yedi cücelerin hangisi olduğunu bilmediğim olan da yenilerden :) Şirinlerim de hala yeni arkadaşlarına kavuşamadılar :(
     Gelelim asıl konumuzaaa :) Resimde çok fazla çıkamasa da kendini belli eden saksıyı yapmak sadece birkaç dakikanızı alacak ve çiçeklerin güzelliğine biraz da estetik katacak.


     Lazım olan malzemeler de sadece bu kadar :) Pet şişe,her yerde kolaylıkla bulunacak köpüğümsü zemin kaplama zamazingosu,koli bandı ve makas.Maket bıçağı daha pratik olur ama benim olmadığından makasla hallettim işimi.Anladınız mı nasıl yapılacağını :) Ama küçük bir ayrıntıyla gayet şık hale geldiler.Şöyle ki :)


     Pet şişemizi istediğimiz boyutta kesiyoruz.Kaplayacağımız malzemeyi de pet şişeden 1 parmak kadar daha uzun kesiyoruz ki pet şişe düzgün kesilmezse elimizi kesme riskini önleyelim ;)


     Buraya dikkat ! Önce 5-6 cm kadar bantı normal yapıştırıyoruz.Sonra tersi yönde bir tur şişemizden dönüyoruz.Böylelikle çift taraflı bant etkisi yaratarak kaplama malzememizin üzerinde bant izi gibi çirkin bir görüntüden kurtulmuş oluyoruz.Bu işlemi şişenin hem taban hem de ağız kısmına uyguluyoruz.


     Bantın üzerine de düzgün bir şekilde kaplamayı yaptıktan sonra bakın ne oluyor :)


     Gayet şık bir vazo sahibi oluyoruz.Dilerseniz Üzerini değişik şeylerle de süsleyerek zenginleştirebilirsiniz.Ben renklerini çok sevdiğimden sade olmasını seçtim.Anlayacağınız bundan sonrası hayal gücünüze kalmış :)


     İçine de güzelce çiçeklerinizi yerleştirdiniz mi olay bitmiştir :)
     Hadi yaz geliyor evleri neşelendirelim artık ;)

2 yorum:

  1. seviyorum pratik ve güzel çözümleri, geri dönüşümleri:)
    bol çiçekli günlerde kullan:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen hatta çoğu zaman elde olanla bir şeyler çıkarmak gerçekten güzel,masrafsız ve yaratıcı oluyor :)

      Sil