29 Mart 2012 Perşembe

BENiM DE ARTIK ÇiÇEKLERiM VAR

   
     Çiçek ekimi için geç kalmış olabilirim.Ama imdadıma yakınımızdaki park yetişti :) Yozgat'ta gezmediğim çiçekçi kalmadı sanırım ama hiçbirinde lale ya da sümbül bulamadım.Haftasonu parkta dolaşırken bir sürü çiçek soğanı diktiklerini birçoğunun yerinden çıktığını görmüştüm.Babama alsak ne olur dedim o da bugün tam 8 tane bulup getirmiş.Görüldüğü üzere kendileri yeşermeye başlamış :) Ne oldukları konusunda bir fikrim yok ama sanırım ikisi sümbül diğerleri lale.Bekleyelim ve görelim :)
     Ben de bugün onlara gidip rengarenk saksılar ve çiçek toprağı aldım ve başladım ilk çiçek dikimi macerama :)


     Malzemeler çok basit :)


     Önce biraz toprak koyup onu bastırarak sıkıştırıyoruz.


     Sonrasında soğanımızı yüzeye yakın şekilde yerleştirip üzerini kapatacak şekilde toprakla doldurup hafiçe bastırarak toprağını sıkıştırıyoruz.
     Yalnız ilk soğan dikimim ve doğru yapıp yapmadığımı bile bilmiyorum ama sanki kırk yıllık soğan ekicisi gibi anlatıyorum :))


     Odam turuncu ve yeşil renklerden oluştuğundan bu saksılar masamdaki yerlerini aldılar.Diğerleri salonda orkidelerimin yanında şimdilik:) Böylece evdeki çiçek sayım birden 10'a yükselmiş oldu :)) Tabi bakalım tutarsa bunlar...

2 yorum:

  1. bence bunlar tutmuş.çokta sevimli görünüyor.birde açtılarmı offf.sevgiler

    YanıtlaSil
  2. evet tuttular sanırım.haftasonu evde değildim dün bi geldim hepsi 2 kattından fazla uzamış yaprakların :))

    YanıtlaSil